ویزای کاری اتریش

اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای پیدا کردن کار است و همین موضوع باعث می شود که هر ساله تعداد زیادی از ایرانی ها به دنبال کار در این کشور باشند. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که فقط با داشتن ویزای کاری اتریش می توانید در این کشور مشغول به کار شوید و در غیر این صورت کار شما به صورت قانونی نخواهد بود.

ویزای کاری اتریش

کار در اتریش

به طور کلی باید توجه داشته باشید که موقعیت های شغلی در کشور اتریش رو به افزایش است و این کشور اقتصادی قوی و قدرتمند دارد. اگر چه اقتصاد کشور اتریش با کشوری مانند آلمان برابری نمی کند، اما در جهان حرفی برای گفتن دارد و همین موضوع باعث می شود که نرخ بیکاری در این کشور رو به کاهش داشته باشد.

برای آن که بتوانید در کشور اتریش مشغول به کار شوید، باید در ابتدا ویزای کاری اتریش را دریافت کنید و برای این کار هم باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان تصور نکنید که در صورت سفر غیر قانونی به این کشور، یا با استفاده از ویزای شینگن می توانید در اتریش مشغول به کار شوید.

قانون کار در اتریش به صورت سفت و سختی اجرا می شود و همه کارفرماها و حتی کارمندان این قانون را رعایت می کنند، به همین دلیل در صورتی که غیر قانونی به اتریش سفر کنید، تا صورتی که اجازه کار این کشور را نداشته باشید، موفق نمی شوید، کاری را به دست آورید و این موضوع ضررهای بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت.

به این موضوع توجه داشته باشید که کار در کشور اتریش ساده نیست، یعنی هر کارمندی موظف خواهد بود که هشت ساعت در روز (به طور مفید) به کار بپردازد، در هفته هم 5 روز موظف به انجام کار خواهد بود. البته توجه داشته باشید که کارمندی خاص با توجه به شرایط خود می تواند زمان بیشتری را کار کند و در این شرایط اضافه کاری به او تعلق می گیرد.

نکته مهمی که در رابطه با اتریشی ها و کارمندان این کشور باید به آن توجه داشته باشید، این است که در اتریش ساعت کاری معمولا از 7 صبح شروع می شود و یک کارمند در این ساعت باید در محل کار خود حاضر باشد، البته مدیران موظف هستند که در ساعت 8 صبح در دفتر کار خود حاضر باشند.

انواع ویزای کاری اتریش

شاید برای شما جالب باشد که برای کار در اتریش دو نوع ویزای کاری وجود دارد که هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. شما با توجه به شرایطی که دارید، می توانید یکی از این دو را انتخاب کنید.

البته به شما توصیه می کنیم که برای این کار با این کارشناس مطلع مشورت کنید، ما در ویزاگردی امکان این مشورت را به طور رایگان برای شما قرار داده ایم و می توانید از آن استفاده کنید.

3) ویزای جستجوی کار اتریش

همانطور که از نام این ویزا مشخص است، برای پیدا کردن کاری در کشور اتریس می توان از آن استفاده کرد. یعنی شما ویزای جستجوی کار را دریافت می کنید، سپس به کشور اتریش سفر خواهید کرد و در این کشور می توانید شغل مناسبی را برای خود پیدا کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که بعد از پیدا کردن شغل مورد نظر باید باز به کشور خود بازگردید.

البته این بازگشت به معنی پایان سفر نیست و برای شروعی دوباره است، در مرحله بعدی شما می توانید با استفاده از شغلی که به دست آورده اید، برای ویزای کاری اتریش اقدام کنید و در این حالت به دلیل آن که شغلی معتبر و مطمئن دارید، با درخواست شما موافقت می شود و این موضوع اهمیت بالایی برای شما خواهد داشت.

نکته مهمی که در رابطه با ویزای جستجوی کار باید به ان توجه داشته باشید، محدود بودن زمان آن است. یعنی تصور نکنید که شما برای پیدا کردن کار در اتریش با استفاده از این ویزا زمان زیادی را در اختیار دارید. مدت اعتبار ویزای جستجوی کار در کشور اتریش، 6 ماهه است و بعد از این مدت شما باید به کشور خود بازگردید.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که قبل از اقدام برای اخذ ویزای جستجوی کار به طور کامل از مهارت ها و تخصص های خود مطمئن شوید، رزومه ای قوی داشته باشید و به زبان آلمانی به طور کامل مسلط باشید، این موارد باعث می شود که در نهایت شما بهتر و در زمان کمتری بتوانید به کار مورد نظر خود دست پیدا کنید و این موضوع اهمیت بسیار بالایی برای شما خواهد داشت.

2) ویزای جاب سیکر اتریش (Job offer)

یکی دیگر از ویزای کاری اتریش همین job offer یا پیشنهاد شغلی است. در این روش شما در ابتدا از یک کارفرمای اتریشی پیشنهاد کار دریافت کرده اید و سپس برای دریافت ویزای این کشور اقدام خواهید کرد. در این روش امکان آن که با درخواست شما موافقت شود، بسیار بالا است.

اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، مهارت ها و تخصص های خودتان است. به این موضوع فکر کنید که شما به عنوان یک نیروی کار خارجی به کشور دیگری سفر خواهید کرد، پس باید مهارت و تخصص بالایی داشته باشید، تا به کارفرمای اتریشی این اطمینان را دهید که کار را به جای آن که به نیروی داخلی دهد، به شما پیشنهاد بدهد.

به همین دلیل باید روی مهارت ها و تخصص های خود تمرکز کنید و سعی در افزایش و به روز رسانی مهارت های خود داشته باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، سابقه کاری است. شما برای کار در کشوری مانند اتریش، باید در ابتدا در کشور خود سابقه کاری قابل قبولی داشته باشید و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نکته دیگری که در رابطه با ویزای کاری اتریش باید به آن توجه داشته باشید، این است که تسلط به زبان در رابطه با این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد. یعنی شما با یادگیری و تسلط به زبان این کشور شانس بیشتری برای پیدا کردن کار مورد نظر خود خواهید داشت و این موضوع هم کاملا واضح و مشخص است.

ویزای جستجوی کار اتریش

مشاغل پر تقاضا در این کشور

یکی دیگر از مواردی که قبل از اقدام برای ویزای کاری کشور اتریش باید به آن توجه داشته باشید، مشاغلی است که در این کشور تقاضاهای بسیاری دارد. به این موضوع توجه داشته باشید که پیدا کردن کار مناسبی در این مشاغل ساده تر است و تصور نکنید که یعنی در کشور اتریش فقط به این مشاغل نیاز دارند.

  • پزشکی
  • مشاغل مربوط به مدیریت اجرایی
  • مهندس ها در رشته های مختلف (در صورت حرفه ای بودن)
  • مهندس پردازش داده
  • مهندس مخابرات
  • مهندس برق
  • مهندس مکانیک

توجه داشته باشید که بازار کار در کشور اتریش برای مشاغل گفته شده در بالا نسبت به دیگر مشاغل بهتر و با درآمد بیشتر است.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری اتریش

اطلاع از این که برای اخذ ویزای کاری اتریش به چه مدارکی نیاز دارید، باعث می شود که در زمان کمتری این مدارک را جمع آوری کنید. البته بعضی از مدارک (مانند مدرک معتبر زبان) به زمان نیاز دارد، تا آن را به دست آورید، به همین دلیل باید با مدارک لازم برای دریافت این ویزا به طور دقیق و کامل آشنا باشید، تا در آینده مشکلی برای شما پیش نیاید.

  • مدارکی که برای سفرهای خارجی نیاز دارید، مانند بلیط هواپیما و پاسپورت معتبر و…
  • مدارک شناسایی و هویتی مانند شناسنامه
  • عکس پرسنلی
  • مدرکی که مشخص کننده محل اقامت شما است، مانند اجاره نامه یا مدرک رزرو هتل
  • بیمه نامه معتبر
  • مدرکی که تمکن مالی شما را به اثبات برساند.
  • مدارک تحصیلی
  • مدارکی که برای یادگیری مهارت های مختلف کسب کرده اید.
  • مدرک معتبر زبان

با توجه به مدارک فوق شما به سادگی می توانید برای دریافت مجوز کار در کشور اتریش اقدام کنید.

ویزای همراه اتریش

بسیاری از کسانی که به فکر مهاجرت به کشور اتریش هستند، به این موضوع فکر می کنند که خانواده خود را می توانند همراه داشته باشند یا خیر. در رابطه با این موضوع باید بگوییم، همانطور که دو نوع ویزای کاری اتریش داریم، این موضوع هم به دو مورد تقسیم می شود که در ادامه آن را ذکر خواهیم کرد.

اگر شما با ویزای جستجوی کار برای پیدا کردن کار در کشور اتریش، اقدام کنید، متاسفانه در ابتدا نمی توانید همراهی را با خود داشته باشید. یعنی در همان ابتدا باید به تنهایی به اتریش سفر کنید و در صورتی که کار مناسبی پیدا کردید، برای همراه بردن به این کشور اقدام کنید. به همین دلیل احتمالا مدتی از خانواده خود دور باشید.

در حالت بعدی اگر شما با پیشنهاد کاری، برای مهاجرت به کشور اتریش اقدام کنید، به سادگی می توانید در همان ابتدای کار همراهی هم با خود داشته باشید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم، در صورتی که دوری از خانواده برای شما سخت است، این روش دوم را انتخاب کنید، تا مجبور به دور بودن از خانواده خود نباشید.

البته نکته مهمی که باید در رابطه با همراه به آن توجه داشته باشید، این است که خانواده به معنی همسر و فرزند زیر 18 سال است، یعنی شما فقط می توانید همسر و فرزند خود را به عنوان همراه با خود داشته باشید. پس در هنگام اخذ ویزا به این موضوع مهم توجه داشته باشید.

کار در اتریش

هزینه ویزای کاری اتریش

یکی دیگر از مواردی که اطلاع از آن اهمیت بسیار بالایی دارد، هزینه اخذ ویزای کاری در کشور اتریش است. اطلاع از هزینه ها باعث می شود که شما بهتر بتوانید برای مهاجرت تصمیم بگیرید. به طور کلی باید به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه مهاجرت به کشور اتریش برای هر کسی متناسب با شرایطی که دارد، با دیگری متفاوت است.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که برای اطلاع از هزینه های انجام این کار با کارشناس های ما تماس بگیرید، تا با توجه به شرایط شما و مراحلی که باید پشت سر بگذارید، هزینه ها را محاسبه کرده و به شما بیان کنند.

در نهایت باید بگوییم که مهاجرت به کشوری دیگری مانند اتریش سختی های خود را دارد. تصور نکنید که در همان ابتدا همه چیز برای شما مهیا است، مهاجرت یعنی زندگی کردن با مردمی که فرهنگ و زبانی متفاوت با شما دارند و همین موضوع باعث بروز مشکلات بسیاری برای شما خواهد شد.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم، در همان ابتدا که برای مهاجرت به کشور اتریش آماده می شوید، در رابطه با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور هم اطلاعاتی به دست آورید. به این موضوع مهم هم توجه کنید که اگر برای سختی های مهاجرت، از همان ابتدا آماده باشید، بهتر با این موضوع کنار خواهید آمد.

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که اطلاعاتی در رابطه با ویزای کاری اتریش بیان کنیم، اگر در رابطه با این موضوع سوال و ابهام دیگری برای شما وجود دارد، آن را با ما در میان بگذارید، تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

موقعیت کشور اتریش

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که کشور اتریش در قلب و مرکز قاره اروپا قرار دارد و همین موضوع باعث مزیت های بسیاری برای اتریشی ها می شود. لازم به ذکر است که اتریش عضو اتحادیه اروپا است و در منطقه شنگن قرار دارد، همین موضوع باعث می شود که اتریشی ها و کسانی که اقامت این کشور را دارند، به راحتی بتوانند به کشورهای دیگر سفر کنند.

وب سایت workinaustria در خصوص کیفیت زندگی در اتریش می گوید: اتریش کشوری مرفه ، پایدار و پر رونق با سابقه ای طولانی و پر تلاطم است. اتریش علاوه بر اقتصاد پویا و ابتکاری خود ، نه تنها در سراسر جهان به عنوان کشوری که دارای میراث فرهنگی غنی و به عنوان یک مقصد سفر و شریک تجاری است ، بلکه به عنوان کشور مصوب متخصصان بین المللی ارزش دارد. مهاجران زیادی از سراسر جهان تصمیم گرفته اند در کشوری زندگی کنند و کار کنند که پایتخت آن دارای بالاترین کیفیت زندگی در هر مکان است.

حال یک سفر ممکن است با هدف تفریحی و توریسی انجام شود، یا هدفی اقتصادی داشته باشد، مهم این است که برای سفر به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا کار شما ساده تر خواهد بود. همین موضوع باعث می شود که تعداد متقاضیان دریافت ویزای کاری اتریش هم افزایش پیدا کند و این موضوع اهمیت بسیاری دارد.

موضوع دیگری که در رابطه با کشور اتریش و موقعیت های شغلی در آن باید به یاد داشته باشید، این است که زبان رسمی این کشور آلمانی است و اکثر مردم به این زبان صحبت می کنند. به همین دلیل برای کار در این کشور باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشید، در غیر این صورت با مشکل رو به رو خواهید شد.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید