ویزای تحصیلی هلند

هلند یکی از کشورهایی است که هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان قصد ادامه تحصیل در آن را دارند. به همین دلیل داشتن اطلاعاتی در رابطه با ویزای تحصیلی هلند اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر شما هم در رابطه با این موضوع به اطلاعاتی نیاز دارید، ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

ویزای تحصیلی هلند

تحصیل در کشور هلند

برای آن که بتوانید در کشور هلند به ادامه تحصیل بپردازید، باید در ابتدا ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورید و برای انجام این کار باید شرایط و مدارک خاصی داشته باشید که البته در ادامه این موارد را برای شما به طور کامل شرح خواهیم داد.

تحصیل در کشور هلند مزیت های بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت. اما به طور کلی باید بگوییم که اصلی ترین مزیت های این کار، مواردی است که در ادامه آن را شرح خواهیم داد؛

  • دانشگاه ها و مراکز آموزشی در کشور هلند کیفیت بالایی دارند و به همین دلیل مدرکی که ارائه می دهند که ارزش بالایی خواهد داشت.
  • تحصیل در کشور هلند باعث می شود که در آینده برای به دست آوردن شغل مناسب در کشور هلند و اتحادیه اروپا کار ساده تری را پیش روی داشته باشید.

مدرک زبان برای پذیرش

به این موضوع بسیار که توجه داشته باشید که اگر چه زبان رسمی کشور هلند، انگلیسی نیست، اما 90% از مراکز آموزشی در این کشور با زبان انگلیسی تدریس می کنند و این موضوع باعث می شود که بابت موضوع زبان نگرانی برای شما وجود نداشته باشید. البته لازم به ذکر است که داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی برای اخذ ویزای تحصیلی هلند اجباری است و بدون آن ویزایی به شما تعلق نخواهد گرفت.

دلیل این کار هم بسیار ساده و مشخص است، تا هنگامی که شما زبان انگلیسی را ندانید، چگونه می توانید در یک دانشگاهی که به زبان انگلیسی تدریس انجام می شود، درس بخوانید؟! پس از همین امروز برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام کنید و آن را بسیار جدی بگیرید، زیرا اهمیت بسیار بالایی دارد.

ویزای دانش آموزی هلند

شاید برای شما جالب باشد که بسیاری از افراد به دنبال این هستند که کودکان یا نوجوانان خود را برای تحصیل به کشور هلند بفرستند، تا در آن کشور تحصیلی موفقیت آمیز و آینده ای بهتر را داشته باشد. به همین دلیل در ادامه شرایط اخذ ویزای دانش آموزی هلند را بررسی خواهیم کرد و پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

برای تحصیل در هلند، در ابتدا باید از مدرسه مورد نظر خود پذیرش بگیرید. برای این کار در ابتدا معدل دانش آموز و مهارت های وی بررسی می شود و در صورتی که این موارد تائید شده باشند، دعوت نامه ای به شخص داده می شود که با استفاده از آن و دیگر مدارک هویتی به سادگی می توان ویزای تحصیلی هلند را به دست آورد.

به طور کلی شاهد این هستیم که تحصیل در مدارس هلند از سن 5 سالگی تا 15 سالگی یعنی به مدت 10 سال ادامه دارد، اما شاید برای شما جالب باشد که اکثر هلندی ها کودکان خود را از 4 سالگی برای مدرسه و تحصیل آماده می کنند و این موضوع تاثیر بسیار مثبتی در آینده کودک به دنبال خواهد داشت.

نکته دیگری که در رابطه با تحصیل در مدارس هلند باید به آن توجه داشته باشید، این است که مراکز آموزشی در هلند به طور کلی با سه هدف اقدام به جذب دانش آموز می کنند. در ابتدا مدرسه ای دانش آموزان را برای یادگیری و آموزش حرفه ای آماده می کند و سپس شاهد این هستیم که دانش آموز برای حضور در دانشگاه اماده خواهد شد و در نهایت می تواند برای تحصیل در دانشگاه های علوم کاربردی آمادگی داشته باشد.

در رابطه با مدارس کشور هلند باید به این موضوع مهم هم توجه داشته باشید که در این کشور مدارس به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند. در ابتدا یکی از مدارسی که طرفداران بسیاری هم دارد، مدارس معمولی هستند. در این مدارس معمولی هیچ دین و فلسفه ای خاص به کودکان آموزش داده نمی شود.

از آن جایی که در کشوری مانند هلند آزادی بیان و اعتقاد به طور ویژه ای وجود دارد، پدر و مادر ها تمایل دارند که کودک آن ها در چنین مدارسی که به طور بی طرف آموزش داده می شوند، ه تحصیل خود ادامه دهند و به همین دلیل شاهد این هستیم که متقاضیان ورود به چنین مدارسی بیشتر است.

در مقابل شاهد این هستیم که در مدارسی که به نام مدارس ویژه شناخته می شوند، دین یا فلسفه ای خاص مورد آموزش قرار می گیرد و از آن جایی که پدر و مادر ها ترجیح می دهند کودک آن ها بدون توجه به این مسائل تنها به تحصیل خود توجه کند، تمایلی برای ثبت نام کودک خود در این مدارس ندارند.

اگر شما هم به هر دلیلی قصد دارید که کودک یا نوجوان خود را برای تحصیل به کشور هلند بفرستید، به این موضوع توجه داشته باشید که چه مدرسه ای را برای او انتخاب می کنید و در صورتی که انتخاب شما مدرسه ویژه است، در مدرسه مورد نظر شما چه دین و فلسفه ای آموزش داده می شود، این موضوع باعث خواهد شد که در آینده با مشکل رو به رو نشوید.فراموش نکنید که با ویزای هلند توریستی امکان تحصیل در این کشور را نخواهید داشت.

ویزای دانش آموزی هلند

ویزای تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی

بعد از پشت سر گذاشتن دوران مدرسه، زمان این می رسد که شخص با توجه به علاقه ای که دارد، رشته ای را در دانشگاه دنبال کند. به طور کلی باید بگوییم که دوران کارشناسی در کشور هلند بین 3 تا 4 سال متغییر است و شخص متناسب با رشته ای که انتخاب می کند، باید این مدت زمان را پشت سر بگذارد.

نحوه آموزش در رشته های مختلف در کشور هلند با یکدیگر تفاوت هایی دارند، اما اصلی ترین شباهتی که با یکدیگر دارند، این است که دانشجو در هر رشته ای باید روش تحقیق و نوشتن پایان نامه را یاد بگیرد. با توجه به این موضوع به سادگی می توان به این موضوع پی برد که تحقیق و پژوهش تا چه اندازه ای در این کشور اهمیت دارد.

بعد از اتمام دوران کارشناسی در کشور هلند، دو راه برای فارغ التحصیلان وجود دارد. در ابتدا شخص می تواند برای گذارندن مراحل بعدی تحصیلی خود را آماده کند و در راه دوم شخص می تواند برای ورود به بازار کار آماده شود. شاید برای شما جالب باشد که با داشتن مدرک تحصیلی از کشور هلند، به سادگی می توانید در این کشور ایده آل، شغل مناسبی داشته باشید.

ویزای تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد

بعد از دوران کارشناسی تعدادی از دانشجویان برای مقطع کارشناسی ارشد آماده می شوند. توجه داشته باشید که دوران کارشناسی ارشد در کشور هلند به مدت یک سال به طول می انجامد. دانشگاه های مختلفی در کشور هلند وجود دارند که برای مقطع کارشناسی ارشد از دانشجویان کشورهای دیگر پذیرش می کنند.

به همین دلیل شاهد این هستیم که پذیرش دانشجویان خارجی در کشور هلند در مقطع کارشناسی ارشد، نرخ بالایی دارد. نکته دیگری که در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد باید به آن توجه داشته باشید این است که شخص متقاضی باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و این تسلط را با نمره آیتلس 6.5 ثابت کند.

لازم به ذکر است آموزش عالی در کشور هلند از دیرباز تا کنون طرفدارن بسیاری داشته است، به نوعی که اولین دانشگاه های این کشور از قرن 16 فعالیت خود را آغاز کرده اند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که تحصیل در کشور هلند، برای دانشجویان خارجی (مهاجران) هزینه بیشتری نسبت به بومی های این کشور به دنبال خواهد داشت.

ویزای تحصیلی هلند در مقطع دکتری

بسیاری از متقاضیان ویزای تحصیلی هلند به دنبال این هستند که مدرک دکتری خود را از این کشور بگیرند، زیرا در این صورت به سادگی می توانند در کشور هلند به کار مشغول شوند، هزینه کمتری را بپردازند و در نهایت به سادگی بتوانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند. به همین دلیل متقاضیان این دوره در هلند نسبت به دیگر دوره ها بیشتر است.

به این موضوع مهم توجه داشته باشید که مقطع دکترا در کشور هلند با تحصیل در مقطع دکترا در کشور ایران تفاوت های بسیاری دارد. در هلند شاهد این هستیم که دیگر هیچ کلاس درس و تدریسی برای مقطع دکترا وجود ندارد و شخص باید دوران پژوهشی را بگذارند، یعنی دوران دکترا به صورت تحقیقی و پژوهشی است.

به همین دلیل برای این که بتوانید برای دوره دکترا در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید، باید رزومه علمی قوی داشته باشید، این کار به شما کمک می کند که ادامه روند را به سادگی پشت سر بگذارید.

ویزای دانشجویی هلند

بسیاری دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور هلند را دارند، به این موضوع فکر می کنند که چطور می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. کار دانشجویی باعث می شود که نه تنها در مخارج تحصیل خود مشکلی نداشته باشید، بلکه با بازار کار هلند هم اشنا شوید و برای ادامه فعالیت های خود تجربه داشته باشید.

لازم به ذکر است که دانشجویان می توانند هر هفته ده ساعت کار پاره وقت داشته باشند، البته باید بگوییم که در ماه های ژوئن، جولای و آگوست (ماه هایی که دانشگاه ها تعطیل هستند) دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت هم کار کنند و از طریق مراجع قانونی مشکلی برای آن ها به وجود نمی آید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی هلند

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که چه مدارکی را برای تحصیل در هلند نیاز خواهید داشت. در ادامه این مدارک را برای شما شرح خواهیم داد؛

  • مدارک تحصیلی معتبر
  • از دانشگاه مورد نظر خود نامه پذیرش داشته باشید.
  • برنامه تحصیلی کاملی را ارائه دهید.
  • نامه تکمن مالی که نشان دهد قدرت پرداخت ماهانه 870 یورو را دارید.
  • بیمه درمانی باید داشته باشید.
  • گواهی سلامت کامل را ارائه دهید.
  • برگه وقت سفارت هلند و فرم ویزا
هزینه ویزای تحصیلی هلند

هزینه ویزای تحصیلی هلند

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که در رابطه با ویزا باید داشته باشید، این است که اخذ این ویزا چه هزینه ای را برای شما به دنبال خواهد داشت. به این موضوع توجه داشته باشید که زندگی در کشور هلند به طور میانگین ماهانه 800 یورو برای شما هزینه به دنبال دارد و تحصیل در این کشور هم سالانه بین 300 تا 800 یورو هزینه خواهد داشت.

از آن جایی که نرخ یورو در کشور ما ثابت نیست، به طور دقیق نمی توانیم در رابطه با این هزینه ها مبلغی را بیان کنیم. البته لازم به ذکر است که هزینه های اخذ ویزای تحصیلی هلند با توجه به شرایط هر کسی، با دیگری تفاوت هایی دارد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که برای اطلاع دقیق از هزینه ها با کارشناس های ما تماس بگیرید.

در این مطلب سعی بر این داشتیم که در رابطه با ویزای تحصیلی هلند مطالبی را بیان کنیم، اگر باز هم در رابطه با این موضوع سوال و ابهامی برای شما وجود دارد، ان را با ما در میان بگذارید، تا در اسرع وقت به آن پاسخی صحیح و کامل ارائه دهیم.

موقعیت این کشور چگونه است؟

در ابتدا این سوال برای مخاطب ها پیش می آید که هلند چگونه کشوری است. همه ما می دانیم که هلند کشوری در اروپا است که به کشور گل ها هم معروف می باشد. مناظر کشور هلند و آب و هوای آن در همه جای جهان معروف است. به این موضوع توجه داشته باشید که دانشجویان در کشور هلند می توانند از امکانات بی نظیری استفاده کنند.

به طور کلی باید بگوییم که کشور هلند سیستم آموزشی بسیار با کیفیتی دارد و همین موضوع از اصلی ترین دلایلی است که متقاضیان روز به روز در حال افزایش هستند. از آن جایی که هلند اقتصادی قدرتمند دارد، عده بسیاری به دنبال کار در این کشور هستند.

همانطور که در مطالب قبلی ویزا گردی به این موضوع اشاره کردیم، اخذ ویزای کاری در کشور هلند، کار ساده ای نیست و پیچیدگی های خاص خود را دارد. اما شاید برای شما جالب باشد که یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن کار در هلند، تحصیل در این کشور است. به همین دلیل طرفداران تحصیل در کشور هلند روز به روز در حال افزایش هستند و این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید