ویزای تحصیلی اتریش

اتریش یکی از کشورهایی است که هر ساله تعداد زیادی از ایرانی ها برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند. تحصیل در اتریش این امکان را برای شما فراهم می کند که به سادگی بتوانید در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به کار مشغول باشید. از این رو در ادامه در رابطه با ویزای تحصیلی اتریش مطالبی را بیان خواهیم کرد.

ویزای تحصیلی اتریش

تحصیل در مقطع دبستان در اتریش

شاید برای شما جالب باشد که در کشور اتریش کودکان از 3 سالگی تحصیل را شروع می کنند، البته تحصیل کودکان از سن 6 سالگی برای آن ها اجباری می شود و تا 10 سالگی هم تحصیل در مدارس ادامه دارد. لازم به ذکر است که تحصیل در دبستان کشور اتریش به زبان آلمانی است، پس قبل از تحصیل باید زبان این کشور را یاد بگیرید.

البته طبیعتا یک کودک 3 ساله که در کشور دیگری به دنیا آمده است، به سختی می تواند به زبان کشور دیگری صحبت کند، اما هر چه سن بیشتر شود، این کار هم ممکن تر خواهد شد. به این نکته توجه داشته باشید که تحصیل برای کودکانی که در اتریش اقامت دارند، امکان پذیر خواهد بود.

به این موضوع توجه داشته باشید که در کشور اتریش علاوه بر مدارس عادی (دولتی) مدارس دیگری هم وجود دارد که به دبستان بین المللی معروف هستند. لازم به ذکر است که در این مدارس تحصیل با زبان انگلیسی انجام می شود و به همین دلیل مهاجران تمایل بیشتری به ثبت نام کودک خود در این مدارس دارند.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در کشور اتریش در مدارس دولتی سالانه 727 یورو است، در حالی که این هزینه برای تحصیل در مدارس بین المللی افزایش پیدا می کند. البته این افزایش هزینه به حدی نیست که مهاجران توان پرداخت آن را نداشته باشند، پس بابت این موضوع نگرانی نداشته باشید.

به طور کلی به این موضوع توجه داشته باشید که در کشور اتریش شاهد نظام آموزشی مشابه کشورهای آلمان و فرانسه هستیم و این موضوع به ما ثابت می کند که نظام آموزشی کشور اتریش نظامی قدرتمند است که به خوبی به هدف های تعیین شده، دست پیدا می کند و این موضوع اهمیت بالایی دارد.

شرایط تحصیل کارشناسی در اتریش

 دوران کارشناسی یا لیسانس در کشور اتریس به مدت 4 سال ادامه خواهد داشت. پذیرش در دانشگاه های کشور اتریش و همچنین دریافت ویزای تحصیلی اتریش نیاز به مدارک خاصی دارد که با دیگر کشورها کمی تفاوت دارد. شاید برای شما جالب باشد که برای پذیرش در دانشگاه های اتریش باید در ابتدا در یک دانشگاه دولتی در ایران ثبت نام کنید.

علاوه بر ثبت نام باید حداقل 40 واحد درسی را در ایران بگذرانید و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که تحصیل در کشور اتریش در مقطع لیسانس یا کارشناسی به صورت رایگان است و هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی شود، البته تحصیل در این دانشگاه ها به زبان آلمانی است و دانشجو باید مدرک معتبر زبان هم داشته باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در کشور اتریش دانشگاه های خصوصی هم وجود دارد که البته تحصیل در آن ها رایگان نیست و دانشجو باید شهریه بپردازد، اما تحصیل در این دانشگاه ها این مزیت را هم دارد که با زبان انگلیسی تدریس می شود و کسانی که به زبان آلمانی تسلط ندارند، به سادگی می توانند تحصیل خود را در این دانشگاه ها ادامه دهند.

ویزای تحصیلی اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

اگر بخواهید در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در کشور اتریش تحصیل خود را دارامه دهید، باید برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش در ابتدا از یک دانشگاه معتبر پذیرش بگیرید و به این موضوع توجه داشته باشید که در غیر این صورت ویزای تحصیلی به شما داده نمی شود، پس پذیرش دانشگاه را جدی بگیرید.

به این موضوع توجه داشته باشید که در کشور اتریش دو نوع دانشگاه وجود دارد که اولی رایگان است و دومی به دلیل خصوصی بودن رایگان نیست. لازم به ذکر است، کسانی که در ایران مدرک تحصیلی کارشناسی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرده اند، در دانشگاه های رایگان این کشور نمی توانند تحصیل کنند.

این در حالی است که این افراد به سادگی می توانند در دانشگاه های خصوصی اتریش، تحصیل خود را ادامه دهند و مشکلی برای این کار وجود ندارد. دوران کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در کشور اتریش هم به مدت دو سال ادامه دارد و البته توجه داشته باشید که داشتن مدرک معتبر زبان هم الزامی خواهد بود.

ویزای تحصیلی اتریش در مقطع دکترا

دکتری یکی مقاطع تحصیلی است که در کشور اتریش طرفدران بسیاری دارد و بسیاری از فارغ التحصیلان ایرانی به دنبال این هستند که در این کشور مدرک دکترای خود را بگیرند. در ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که دکتری در کشور اتریش به مدت 4 سال به طول می انجامد و مانند دیگر کشورهای جهان به صورت تحقیقاتی است.

متاسفانه شاهد این هستیم که مقطع دکتری در کشور ایران مانند دیگر دوره های تحصیلی در کلاس های دانشگاه تشکیل می شود و به صورت تئوری برگزار خواهد شد، به همین دلیل معمولا مدرک تحصیلی دکتری که در ایران داده شود، در دیگر کشورها اعتباری ندارد و به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که اگر برای کار خاصی در کشور اتریش به مدرک دکترا نیاز دارید، در همین کشور هم برای اخذ این مدرک دوره بگذرانید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای تحصیل در مقطع دکترا باید حداقل آیتلس 7 داشته باشید و البته اگر نمره بالاتری را در آیلتس کسب کنید، در نهایت امتیاز شما هم افزایش پیدا می کند و این موضوع اهمیت بالایی خواهد داشت. برای پذیرش در دانشگاه های اتریش و در مقطع دکترا باید رزومه ای قوی داشته باشید.

روزمه تحصیلی با توجه به مهارت هایی که کسب کرده اید، مقاله هایی که نوشته اید و نمره های شما تعیین می شود و هر چه روزمه شما قوی تر باشد، احتمال پذیرش شما در دانشگاه های کشور اتریش هم افزایش پیدا می کند، به همین دلیل در دوران تحصیل خود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، باید به این نکات توجه داشته باشید.

لیست مدارک ویزای تحصیل اتریش

اجازه کار در این کشور

یکی از مهم ترین سوال هایی که برای متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی اتریش پیش می آید، این است که آیا در این کشور دانشجویان می توانند کار کنند؟ توجه داشته باشید که کار داشنجویی در دوران تحصیل برای فرد مزیت های بسیاری را به دنبال خواهد داشت که یکی از این مزیت ها مالی است.

کار دانشجویی علاوه بر این که در تامین مخارج زندگی به شما کمک بسیاری می کند، باعث می شود که تجربه کاری بالایی هم داشته باشید. به این موضوع توجه داشته باشید که حتی اگر تحصیل شما در کشور اتریش به طور رایگان باشد، برای گذارندن زندگی مخارج دیگری در انتظار شما خواهد بود.

از آن جایی که نرخ ارزهایی مانند یورو در ایران در نوسان است و روز به روز افزایش پیدا می کند، خانواده ها نمی توانند به میزان زیادی برای تامین این هزینه ها به شما کمک کنند و البته این موضوع کاملا هم طبیعی است، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که کار دانشجویی را جدی بگیرید.

دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند در هفته 20 ساعت کار پاره وقت داشته باشند، این مدت برای دانشجویان کارشناسی ارشد به 25 ساعت در هفته افزایش پیدا می کند و در نهایت برای دانشجویان دکترا به 30 ساعت در هفته می رسد. اگر چه این مدت زمان شاید در ابتدا کم به نظر برسد، اما فراموش نکنید که شما باید زمانی هم برای درس خواندن داشته باشید.

علاوه بر موارد گفته شده در بالا در صورتی که بتوانید در دوران دانشجویی شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود داشته باشید، تجربه کاری شما هم افزایش پیدا می کند و همین موضوع باعث می شود که بعد از اتمام تحصیلات خود، ساده تر بتوانید به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنید و این موضوع اهمیت بالایی دارد.

لیست مدارک ویزای تحصیلی اتریش

اگر قبل از آن که برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش و تحصیل در این کشور اقدام کنید، از مدارک مورد نیاز برای این کار مطلع باشید، به خوبی می توانید برای فراهم کردن و جمع اوری این مدارک برنامه ریزی کنید. به همین دلیل در ادامه قصد داریم در رابطه با مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در کشور اتریش مطالبی را بیان کنیم و این مدارک را نام ببریم.

  • مدرک تحصیلی
  • ارائه مدرک کارشناسی از دانشگاهی معتبر
  • ارائه ریز نمرات (هر چه نمره ها بالاتر باشد، احتمال پذیرش شما هم افزایش پیدا می کند)
  • ارائه سوابق تحصیلی به طور دقیق
  • ارائه سابقه کاری (در صورتی که مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد، مزیت به حساب می آید)
  • ارائه مقاله هایی که در رابطه با رشته تحصیلی خود نوشته اید.
  • نامه تمکن مالی از بانک
  • مدرک معتبری که تسلط شما به زبان آلمانی را نشان دهد.
  • ارائه انگیزه نامه یا SOP
  • نامه پذیرشی که نشان دهد در مقطع کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه ها دولتی ایران پذیرش شده اید.
  • پاسپورت معتبری که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • بیمه نامه
  • مدارک شناسایی و هویتی شخص (ترجمه شده)
  • نامه پذیرش از دانشگاه معتبری در کشور اتریش
  • و …

برای به دست آوردن بعضی از مدارک فوق (مانند مدرک زبان) باید مدت زمان خاصی را صرف کنید، به همین دلیل قبل از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش از تکمیل مدارک خود مطمئن شوید.

هزینه ویزای تحصیل اتریش

هزینه اخذ ویزای تحصیلی اتریش

به این موضوع توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور اتریش باید هزینه خاصی را صرف کنید که این هزینه برای هر کسی متناسب با شرایطی که دارد، متفاوت خواهد بود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که با کارشناس های ما تماس بگیرید و شرایط خود را به طور کامل توضیح دهید.

کارشناس های ما بعد از بررسی شرایط فعلی شما هزینه ای که باید برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور اتریش را بپردازید، تعیین می کنند. البته اطمینان خاطر داشته باشید که برای این مشاوره هزینه را پرداخت نخواهید کرد و به طور کاملا رایگان این مشاوره انجام خواهد شد.

در نهایت به شما توصیه می کنیم که برای تحصیل در کشور اتریش زبان آلمانی را به خوبی یاد بگیرید، این کار باعث می شود که دیگر هزینه ای را بابت تحصیل در دانشگاه های خصوصی پرداخت نکنید.

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که در رابطه با ویزای تحصیلی اتریش مطالبی را بیان کنیم، اگر در رابطه با این موضوع سوال و ابهامی برای شما وجود دارد، آن را با ما در میان بگذارید، تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

موقعیت کشور اتریش

اتریش کشوری است که آب و هوایی کوهستانی دارد، این کوهستان ها باعث می شوند که اتریش آب و هوایی معتدل داشته باشد. جمعیت کشور اتریش 8 میلیون نفر است و همین موضوع باعث می شود که مدیریت منابع انسانی در این کشور به سادگی انجام شود. توجه داشته باشید که اتریش در مرکز اروپا و در همسایگی کشور آلمان قرار دارد.

اگر چه اقتصاد و صنعت کشور اتریش به قدرتمندی اقتصاد آلمان نیست، اما باید توجه داشته باشید که در جهان حرفی برای گفتن دارد و این موضوع برای تحصیل و کار پیدا کردن در این کشور اهمیت بالایی دارد. شاید برای شما جالب باشد که کشور اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان به حساب می آید.

در سال 1999 اتفاق مهمی در اقتصاد کشور اتریش رخ داد و واحد پول این کشور هم به یورو تبدیل شد. لازم به ذکر است که کشور اتریش عضو سازمان ملل است و همین موضوع نشان دهنده قدرت سیاسی و تجاری این کشور در سطح جهانی می باشد. به همین دلیل تحصیل در کشور اتریش می تواند آینده خوبی را برای شما به دنبال داشته باشد.

شما برای کار در یک کشور اروپایی و اخذ ویزای کاری اتریش به مدرک تحصیلی معتبر نیاز خواهید داشت و لازم به ذکر است که دانشگاه ها و مراکز آموزشی در کشور اتریش مدرک های معتبر بین المللی را به فارغ التحصیلان می دهند که این مدرک باعث می شود تا بعد از تحصیل به سادگی مشغول به کار شوند.

دیدگاه

1399-10-07
سلام. وقت بخیر آیا اکنون در وضعیت شیوع ویروس کرونا امکان گرفتن ویزای تحصیلی اتریش برای فرصت مطالعاتی ۶ ماهه وجود دارد؟
احسان معظمی
1399-10-07
سلام و درود فعلا فرصت مطاعاتی متاسفانه داده نمیشه. به محض بهتر شدن شرایط رو همین صفحه اطلاع رسانی می کنیم.
رامین
1399-09-20
سلام خسته نباشید برای ویزای تحصیلی اتریش میخوام اقدام کنم منتها می خوام برای ترم پاییز سال آینده اقدام کنم. می خواستم ببینم از کی باید کارامو شروع کنم
احسان معظمی
1399-09-20
سلام و درود بهتر از الان برای آماده کردن مدارکتون اقدام کنید. چون خیلی از دانشگاهای اتریش روند گفتن پذیرش تحصیلیشون قدری زمان بر هست.
زیبا
1399-09-09
سلام ممنون توضیحاتتون واقعا عالی بود حتما اقدام می کنم

دیدگاهتان را بنویسید