هزینه ویزای شینگن

✔️ ما در این صفحه قصد داریم تا درباره حوزه شینگن، ویزای شینگن ، هزینه ویزای شینگن و مراحل اخذ ویزای شینگن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. با این توضیحات شما به این مهم خواهید رسید که چگونه هزینه ویزای شیگن سوئد، ایتالیا، آلمان، فرانسه و … را کاهش دهید.

 

هزینه ویزای شینگن کلیه کشورها

✔️ اما شینگن چیست؟ شینگن یک معاهده است که میان تعدادی از کشورها به امضا رسید. دو کشور آلمان و فرانسه سال ها پیش با یکدیگر عهد بستند تا مرزهای این دو کشور برای شهروندان آن ها نادیده گرفته شود. به این ترتیب شهروندان این دو کشور آزادانه می توانستند از آلمان به فرانسه و یا از فرانسه به آلمان بروند.

هزینه ویزای شینگن

چه کشورهای نیاز به داشتن ویزای شینگن دارند ؟

✔️ همان طور که اشاره کردیم بیست و شش کشور عضو معاهده شینگن هستند. این بیست و شش کشور در کنار یکدیگر واقع شده اند و به این ترتیب حوزه شینگن را تشکیل داده اند. پس زمانی که می گوییم کشور آلمان در حوزه شینگن می باشد یعنی شما با سفر به آلمان می توانید از بیست و پنج کشور دیگر هم دیدن کنید.

کشوهای حوزه ی شینگن عبارت‌اند از:

  1. آلمان 2. اتریش 3. استونی   4. اسلواکی   5. اسلوونی   6. اسپانیا   7. ایتالیا   8. ایسلند   9. بلژیک   10. جمهوری چک   11. دانمارک   12. سوئد   13. سوئیس   14. فرانسه   15. فنلاند   16. لتونی   17. لهستان   18. لوکزامبورگ   19. لیتوانی   20. لیختن اشتاین   21. مالت   22. مجارستان   23. نروژ   24. هلند   25. پرتغال   26. یونان .

کلیه این کشورها در حوزه شینگن قرار دارند و برای این که بتوانید ویزای این کشورها مانند ویزای چک را اخذ کنید باید ابتدا وقت سفارت را داشته باشید. وقت سفارت فوری و عادی دو نوع از وقت سفارت می باشد که قابل اخذ است. در نظر داشته باشید که بدون اخذ وقت سفارت نمی توانید به سفارت مراجعه نمایید.

ویزای شینگن چیست

ویزای شینگن یا شنگن چیست؟

✔️ برای این که بتوانید به این کشورها وارد شوید باید ویزای شینگن داشته باشید. ویزای شینگن به شما اجازه می دهد تا وارد کشوری که از آن ویزا گرفته اید شوید و پس از آن به کشورهای دیگر هم سفر کنید. ویزای شینگن اعتبار بالایی دارد و به شما این امکان را می دهد تا به عنوان توریست شناخته شوید.

ویزای شینگن به شهروندان دیگر کشورها هم این امکان را داد تا وارد این حوزه شوند. قبل از این که ویزای شینگن ارائه شود، تنها شهروندان این دو کشور می توانستند از مرزها عبور کنند و به این کشورها سفر کنند. اما امروزه شهروندان کشورهای خارج از این حوزه با اخذ ویزای شینگن و پرداخت هزینه ویزای شینگن می توانند وارد این کشورها شوند.

ویزای شینگن اما انواع مختلفی دارد. شما باید با توجه به هدفی که دارید نوع ویزای خود را مشخص کنید. البته این سفارت است که تصمیم می گیرد به شما ویزا بدهد و یا ویزا ندهد. یکی از انواع ویزاهای شینگن ویزای ترانزیت است. ویزای ترانزیت به شما این امکان را می دهد تا در مدتی محدود وارد خاک کشور مقصد شوید.

ویزای توریستی کوتاه مدت هم یکی دیگر از این ویزاها است. ویزای کوتاه مدت به شما این امکان را می دهد تا به مدت نود روز بتوانید در مقصد اقامت داشته باشید. ویزای توریستی بلند مدت یا مالتی هم به شما این امکان را می دهد تا به مدت پنج سال به کشور مقصد سفر کنید و در هر سفر به مدت نود روز اقامت داشته باشید.

همان طور که اشاره کردیم ویزای شینگن اعتبار بالایی دارد. اعتبار بالای این ویزا در اخذ ویزاهای دیگر مانند ویزای کانادا ، ویزای انگلیس و آمریکا شما را یاری خواهد کرد. کشور کانادا برای این که ویزای توریستی به شما بدهد سابقه سفری شما را به دقت بررسی می کند تا به عنوان یک توریست وارد این کشور شوید.

 

شرایط اخذ ویزای شینگن چیست؟

✔️ برای این که موفق به اخذ ویزای شینگن شوید باید شرایطی را داشته باشید. این شرایط در روند اخذ ویزا بسیار اهمیت دارد. مشاورین مجرب ویزاگردی در خدمت شما هستند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن با این شرایط آشنا شوید و موفق به اخذ ویزای شینگن شوید.

برای این که بتوانید ویزای شینگن مورد نظر خود را بگیرید ابتدا باید قوانین سفارت کشور مقصد را بررسی کنید.

با توجه به قوانین هزینه ویزای شینگن شما نیز مشخص می شود. پس از بررسی قوانین که کار تخصصی است و مشاورین ما می توانند در کمترین زمان ممکن برای شما انجام دهند، باید مدارکی را تهیه کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

برای گرفتن ویزای شینگن چه مدارکی لازم است ؟

✔️ این که مدارک شما چگونه به سفارت ارائه شود هم اهمیت زیادی دارد. مدارک شما باید دارای استانداردهایی باشد و از مهم ترین آن ها چیدمان است. چیدمان مدارک باید به صورت استاندارد و با در نظر گرفتن قوانین سفارت باشد. این مدارک باید مرتب و منظم باشند و استانداردهایی را در نظر بگیرید.

مدارک شناسایی شما که شامل شناسنامه، گذرنامه، عکس، سند ازدواج و … است همراه با دیگر مدارک ارائه شود. این مدارک باید وضعیت تأهل و هویتی شما را به سفارت نشان دهند. مدارک شغلی از دیگر مدارکی است که باید ارائه دهید. این مدارک باید شامل اشتغال به کار، بیمه تأمین اجتماعی، برگه مرخصی باشد.

این مدارک به طور کلی در تمام سفارت ها یکسان است. اما گاهی در جزئیات تفاوت هایی دارند. مدارک مالی که شامل تمکن و گردش حساب می باشد هم باید ارائه دهید. مدارک سفر که آخرین دسته از مدارک هستند و اهمیت زیادی هم دارند؛ باید به سفارت ارائه شوند تا تاریخ ورود خروج شما را به سفارت نمایش دهند.

در نظر داشته باشید که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارک مورد نیاز ویزای شینگن کافی است تا با مشاورین مجرب ویزاگردی به شماره  8-22360894-021 تماس حاصل نمایید.

مراحل درخواست ویزا

مراحل درخواست  و هزینه ویزای شینگن چیست؟

  1. انتخاب کشور مورد نظر

ابتدا باید کشور مقصد را مشخص کنید. پس از این که مشخص شد برای مراحل بعدی اقدام کنید. برای این که بدانید کدام کشور شانس شما را برای ویزا شدن بیشتر می کند کافی است تا با ما مشورت کنید.

  1. اخذ وقت سفارت

ما برای هر کشوری که شما بخواهید وقت سفارت را اخذ می کنیم. وقت سفارت را به راحتی می توانید اخذ کنید و سفر خود را آغاز کنید. اگر می خواهید در تاریخی مشخص وارد خاک کشور مقصد شوید باید وقت سفارت فوری اخذ کنید.

  1. آماده سازی مدارک

مدارک خود را آماده کنید و با توجه به آن چه سفارت می خواهد کنار هم قرار دهید. دقت داشته باشید که مدارک شما نباید کوچک‌ترین نقص و کم و کاست داشته باشد.

  1. ترجمه مدارک

کلیه مدارک را باید به دست دارالترجمه رسمی بسپارید تا ترجمه را برای شما انجام دهند. دقت داشته باشید که ترجمه باید با توجه به قوانین سفارت باشد. سفارت اسپانیا مدارک را تنها به زبان اسپانیایی می پذیرد و این در حالی است که کشورهای دیگر به زبان انگلیسی هم می پذیرند. سفارت آلمان مدارک را به فارسی هم می پذیرد.

  1. ورود به سفارت

پس از آماده کردن مدارک باید در تاریخ مشخص شده به سفارت مراجعه کنید. در مراجعه به سفارت باید کلیه مدارک را ارائه دهید تا سفارت بررسی مدارک را آغاز کند.

  1. پرداخت هزینه وقت سفارت

پس از این که مدارک را به سفارت ارائه دادید باید هزینه سفارت را نیز پرداخت کنید. این هزینه باید به طور کامل و بدون هیچ نقصی ارائه شود. پس از پرداخت باید منتظر پاسخ سفارت بمانید.

  1. دریافت پاسخ سفارت

سفارت پس از دو تا چهار هفته بررسی پاسخ را به شما ابلاغ می کند. در صورت مثبت بودن باید برای اخذ ویزا به سفارت مراجعه کنید.

اخذ ویزای شینگن

هزینه ویزای شینگن تضمینی چقدر است؟

✔️ همان طور که تا این جا توضیح دادیم هزینه ویزای شینگن را باید بپردازید تا موفق به اخذ ویزای شینگن شوید. هزینه ویزای شینگن باید به طور کامل و به صورت نقدی پرداخت شود. این هزینه با توجه به کشوری که شما انتخاب می کنید ممکن است متفاوت باشد، به همین دلیل باید با در نظر گرفتن این موضوع برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید.

به عنوان مثال هزینه ویزای شینگن آلمان برای شما معادل 80 یورو خواهد بود که تنها واریزی سفارت را شامل می شود. این در حالی است که هزینه ویزای شینگن اسپانیا معادل 80 یورو است. این هزینه را باید بپردازید تا بررسی پرونده شما آغاز شود. دقت داشته باشید که هزینه ویزای شینگن در صورت ریجکتی به هیچ عنوان عودت داده نمی شود.

همان طور که مستحضر هستید هزینه ویزای شینگن تنها به واریزی سفارت نیست و شما باید هزینه های دیگری برای اخذ مشاوره، رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما، آماده سازی مدارک و ترجمه مدارک پرداخت کنید. هزینه های اخذ ویزای شینگن با توجه به تمام این هزینه ها باید حساب گردد تا بتوانید برآورد خوبی برای سفر خود داشته باشید.

 

درباره عهدنامه شنگن

✔️ زمانی که این عهدنامه به اجرا در آمد، شهروندان این دو کشور موفق شدند تا بیش از پیش به تجارت بپردازند. مردم این دو کشور راحت تر و سریع تر از گذشته می توانستند سفر کنند و به این ترتیب توریست های هر دو کشور هم افزایش پیدا کرد.

پس از گذشت مدت زمانی کوتاه کشورهای دیگر نیز به این عهدنامه پیوستند.این عهدنامه در سال دو هزار و یازده میلادی میان بیست و شش کشور به امضا رسید.

شاید برایتان جالب باشد که علت نام گذاری این عهدنامه چیست! عهدنامه شینگن در دهکده ای به نام شینگن واقع در لوکزامبورگ به امضا رسید. به این ترتیب نام این عهدنامه به شینگن مشهور شد و در تمام جهان پیچید.

امروزه این عهدنامه تغییراتی کرده است و برای اطلاع از این تغییرات می توانید با ما همراه باشید. در نظر داشته باشید که پس از ورود به این محدوده نیازی نیست هزینه ای برای عبور از مرزها بپردازید اما هزینه ویزای شیگن را در ابتدای امر باید به طور کامل پرداخت کنید.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید