شرایط ویزای شینگن

ویزای شینگن از ویزاهای معروف است. شرایط ویزای شینگن یا انواع دیگر ویزا متفاوت است. اگر تنها نام ویزای شینگن را شنیده‌اید و اطلاعات کمی در مورد آن دارید بهتر است با ما همراه شوید تا علاوه بر آشنایی با ویزای شینگن شما را با شرایط ویزای شینگن و دریافت آن آشنا کنیم.

شرایط ویزای شینگن

ویزای شینگن چیست ؟

شاید شما هم تا کنون عنوان کشورهای عضو شینگن را شنیده باشید. چه کشورهایی عضو شینگن هستند و کشورهای عضو شینگن چه شرایطی دارند؟ شینگن نام یک روستا در لوکزامبورگ است. در سال ۱۹۸۵ قراردادی در این روستا، بین چند کشور اروپایی امضا شد. هدف از امضای آن قرارداد، از بین بردن مرزها و ایجاد سیاست‌های هماهنگ برای این اتباع کشورهایی بود که قصد دارند به کشورهای محدوده قرارداد شینگن وارد شوند.

بنابراین ویزای شینگن مختص کسانی است که قصد دارند به کشورهایی که در حوزه شینگن تعریف شده‌اند وارد شوند. ساکنین کشورهای قاره آمریکا و قاره استرالیا و کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن، مالزی و کره جنوبی به ویزای شینگن نیاز ندارند و می‌توانند سفر ۹۰ روزه به این کشورها داشته باشند.

بسیاری گمان می‌کنند تمامی کشورهای اروپایی عضو معاهده شینگن هستند. اما ۲۶کشور اروپایی عضو شینگن نیستند. برای مثال حتی کشورهای مشهوری مثل انگلستان یا رومانی در شینگن عضویت ندارند. حتی برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم عضو شینگن نیستند. بنابراین متقاضیان ورود به این کشورها نیازمند ویزای جداگانه خواهند بود.

بنابراین کشورهای عضو شینگن شامل کشورهای اتریش، جمهوری چک، بلژیک، فنلاند، استونی، دانمارک، فرانسه، مجارستان، یونان، آلمان، ایسلند، لوکزامبورگ، نروژ، لیتوانی، ایتالیا، مالت، پرتغال، لتونی، لهستان، هلند، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس، سوئد، اسلوونی، لیختن اشتاین هستند.

کشورهای عضو شینگن

مهمترین شرایط ویزای شینگن

ویزای شینگن ، برای هر فرد نسبت به دیگری تفاوت دارد. علاوه بر این، نحوه مراجعه به سفارت برای هر شخص، نیز متفاوت است. یعنی سفارت هر یک از کشورها ممکن است نسبت به قوانین این کشورها متفاوت باشد. برخی سفارت‌ها ممکن است سخت‌گیر و برخی کار را به سهولت انجام دهند. بنابراین قبل از اینکه مدارک خود را برای ویزای شینگن ارسال کنید، بهتر است بهترین سفارت برای ویزا را بررسی کنید. یکی از مهم‌ترین علتی که باید در نظر گرفته شود این است که، این است که افراد زیر ۳۰ سال قادر به دریافت آن نیستند.

زیرا این افراد نمی‌توانند شرایط لازم برای تمکن مالی را داشته باشند و نمی‌توانند مدرکی ارائه کنند که نشان دهد توان لازم را از لحاظ مالی دارند. یکی از مهم‌ترین شرایط ویزای شینگن این است که دلیل بسیار منطقی و محکمی برای بازگشت به کشور مبدا خود داشته باشید. در ویزای شینگن، این شرط به قدری اهمیت دارد که اگر نتوانید آن را ثابت کنید ممکن است تشخیص داده شود که شما شرایط ویزای شینگن را ندارید و از ادامه کار باز بمانید.

معیارهای ویزای شینگن با انواع دیگر ویزا، متفاوت است. داشتن معیارهای مورد نظر، به منزله این است که متقاضی شرایط ویزای شینگن را دارد. داشتن شرایط ویزای شینگن، سبب خواهد شد که متقاضی کار خود را تا دریافت ویزا به راحتی انجام دهد. اما نداشتن هر یک از شرایط ویزای شینگن می‌تواند برد را از ادامه راه باز دارد. آنچه در این مورد از اهمیت زیادی برخوردار است این است که در صورتی که درخواست متقاضی به دلیل نداشتن شرایط ویزای شینگن رد شود متقاضی به مدت ۶ ماه از دریافت ویزای شینگن از طریق هر سفارت، محروم خواهد شد. بنابراین پیش از هر اقدامی بهتر است از داشتن شرایط ویزای شینگن مطمئن شوید تا با اطمینان بیشتری بتوانید کار خود را دنبال کنید.

برای دریافت ویزای شینگن باید مراحل درخواست ویزا و مدارک مورد نظر و شرایط خواسته شده را اعمال کرد. در واقع می‌توان گفت هیچ فردی نمی‌تواند تضمین دهد که حتما می‌تواند درخواست ویزای شینگن را تبدیل به ویزای شینگن کند. زیرا این کار از حساسیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد برای اینکه بهتر و مطمئن‌تر به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنند تلاش می‌کنند تا کار خود را به افراد مجرب بسپارند تا شانس صدور ویزای شینگن برای خود را افزایش دهند.

چه کسانی شرایط اخذ ویزای شینگن را دارند ؟

شرایط گرفتن ویزای شینگن

متقاضیانی که به دنبال این هستند که ویزای شینگن دریافت کنند باید حتما شرایط ویزای شینگن را داشته باشند. نداشتن هر یک از شرایط ویزای شینگن و اقدامی جایگزین جهت نشان دادن اینکه شرایط ویزای شینگن را دارند ممکن است متقاضی را از ادامه راه باز دارد. برای مثال افرادی که مدارک خواسته شده برای ویزای شینگن را ندارند، یعنی از شرایط ویزای شینگن برخوردار نیستند.

بنابراین جعل هر نوع مدرک، و یا عدم توضیح صحیح برای دلایل سفر، ارائه گذرنامه نامعتبر، عدم اثبات تمکن مالی و یا ارائه هر نوع سند مالی نامعتبر، نداشتن بیمه سفر یا هر مدرکی که ناقص یا ناکارآمد باشد فرد را از داشتن شرایط ویزای شینگن ساقط کرده و در صورت ارسال مدارک، تا ۹۹درصد امکان ریجکت درخواست ویزای شینگن وجود خواهد داشت. در این صورت فرد متقاضی به مدت ۶ماه شرایط درخواست و اقدام برای ویزای شینگن را نخواهد داشت.

افراد زیر ۳۰ سال به دلیل نداشتن تمکن مالی مورد نظر برای ویزای شینگن، شرایط ویزای شینگن را ندارند. افرادی که سابقه سفر بیشتری داشته باشند بهتر می‌توانند ویزای شینگن دریافت کنند. باید دانست سابقه شفر جزو شرایط ویزای شینگن نیست، اما در صورت وجود سابقه سفر، شانس متقاضی برای اخذ ویزای شینگن چند برابر خواهد بود.

 

مدارک و شرایط ویزای شینگن

برای اخذ روادید، باید مدارک مورد نیاز این نوع ویزا را داشته باشید. زیرا مهمترین مورد را مدارک این ویزا پوشش می‌دهند. بجز مدارک شناسایی دیگر مدارک ارائه شده برای این نوع ویزا می‌تواند تضمینی برای اخذ روادید باشد.

مدارک شناسایی مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی شامل:

  • اصل شناسنامه
  • کارت ملی
  • پاسپورت و کپی آن 3
  • قطعه عکس

مدارک ملکی متقاضی که نشان دهنده تمکن مالی فرد باشند که شامل:

  • مدارک مربوط به گردش حساب متقاضی از مهم‌ترین مدارک فرد متقاضی ویزای شینگن هستند که می‌توانند در زمینه تمکن مالی متقاضی را به اثبات برسانند. از دیگر مدارک مربوط به تمکن مالی، به مبلغ 10 هزار دلار مانده حساب بانکی است.این مدارک می‌توانند اثبات کنند که فرد شرایط ویزای شینگن را دارد.

مدارک شغلی متقاضی که شامل:

  • اصل مدرک وی به همراه دیگر مدارک فرعی که بستگی به شغل متقاضی، متفاوت هستند از مدارکی است که وجود آنها برای دریافت ویزای شینگن جزو ضروریات، محسوب می‌شود. در صورتی که فرد شغل خصوصی داشته باشد باید مدارک مربوط به این شغل، و در صورت داشتن شغل دولتی، باید مدارک مربوط به این مشاغل مثل فیش حقوقی، حکم کارگزینی و دیگر مدارک مربوطه را ارائه کند.

انواع ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن در حدود ۶۰ الی ۷۵ روز معتبر است. تفاوت بین این مدت زمان، بستگی به شرایط این نوع ویزا، متفاوت است. ویزای شینگن انواع مختلفی دارد که هر فرد بسته به نوع درخواست خود، می‌تواند نسبت به هر نوع ویزای مورد نیاز، اقدام کند.

1- ویزای ترانزیت فرودگاهی شینگن نوع A

 نوع Aامکان ترانزیت فرودگاهی در محدوده شینگن را بدون ورود به منطقه ایجاد می‌کند. از این طریق، مسافر حق خارج شدن از فرودگاه را ندارد و تنها در یکی از فرودگاه‌های محدوده شینگن، قادر است پرواز کند تا از محدوده کشور شینگن خارج شود.

2- ویزای ترانزیت شینگن نوعB

در مدت کمتر از ۵روز حق ترانزیت را در محدوده شینگن، به متقاضی می‌دهد. به این صورت مسافر این حق را دارد که از فرودگاه خارج شود. کشورهای شینگن می‌توانند منطقه عبوری برای مسافر باشند تا خود را به خارج از مرز این کشورها برساند.

3- ویزای شینگن نوعC

به این نوع از ویزا، ویزای توریستی هم گفته می‌شود. برای مسافرانی در نظر گرفته شده است که قصد سفر به مرزهای محدوده شینگن را دارند.

4- ویزای شینگن نوعD

ویزای شینگن نوعD نوعی ویزای بلند مدت است. ویزای شینگن در این نوع ویزا، با شرایط تجار همخوانی دارد. اکثر بازرگانان برای انجام کار صادرات و واردات خود از این نوع ویزا استفاده می‌کنند. اعتبار این ویزا، ۴ساله است. افرادی که این نوع ویزا را داشته باشند می‌توانند به مدت دو سال و هر بار کمتر از ۳ماه در محدوده کشورهای شینگن، بمانند.

بسیاری بر این گمان هستند، که ویزای شینگن، به معنای ورود به تمامی کشورهای محدوده شینگن است. در صورتی که چنین نیست و ویزای شینگن در این مورد متفاوت است. زیرا به معنای تضمین این نیست که به متقاضی اجازه داده می‌شود وارد هر کشوری در این محدوده بشود. برای مثال اگر متقاضی به دنبال سفر به یکی از کشورها، از طریق سفارت کشور دیگری اقدام کند، ممکن است افسر آن کشور به هر دلیل اجازه ورود به متقاضی ندهد و فرد را به جای دیگری بفرستد.

این اتفاق معمولا نمی‌افتد اما در صورت رخ دادن، باید آماده پاسخگویی درست در این مورد باشید. چنانچه بتوانید اثبات کنید ورود به محدوده مورد نظر را داشته باشید با مشکل خاصی روبرو نخواهید شد. بنابراین برای اینکه با چنین شرایطی مواجه نشوید بهتر است به طور کامل تحقیق کنید و از راحترین کشور برای اخذ ویزای شینگن اطلاع پیدا کنید.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید